10.25.2008

嘿唷!不放弃!

大概是考试前的最后一篇博文了。

本来要为这篇博文起名‘垂死挣扎’,
(这四个字也比较贴近现实 :P)

但是,也正因为这样,我更需要正面的力量。
嘿唷!嘿唷!不放弃!

冻结部落其实没有为我省下多少时间,
我想我还是会忍不住到处闯闯‘江湖’,上上‘脸谱’。
(不然一个人住的我会寂寞的 XP)
但这样子做,是表现一种对自己承诺努力的决心。

想起在中学时期每次考试前,
常常‘假假’伏在案前,拼命三郎式地熬夜,
而老爸就会走过来,拍拍我的‘空荡荡’的头颅,给我打气。
偏偏他的鼓励名言,总是让我很气结:
‘芬,死马就当活马医吧!’
‘…… -_-" ’
唉,知女莫若父……

虽然不想长他人志气,灭自己威风,
但相信这一次,应该是我学习路上最难过的一个关卡。
只好自我安慰,唔,该是最有挑战性的一次,‘若’败犹荣。

但是但是,无论成败,都还是要继续坚持!
嘿唷!嘿唷!不放弃!

谁说猎物就永远只能被动的逃跑呢?
且看看这段短片:




最后,分享这首优美的歌,还有很棒的歌词。
我亲爱的朋友,无论你在为了什么而努力,一起加油吧!



Visions that can change the world trapped inside an ordinary girl
She looks just like me too afraid to dream out loud
And though it’s simple your idea, it won’t make sense to everybody
You need courage now If you're gonna persevere

To fulfill divine purpose, you gotta answer when you're called
So don't be afraid to face the world against all odds

Keep the dream alive don't let it die
If something deep inside keeps inspiring you to try, don't stop
And never give up, don't ever give up on you
Don't give up

Every victory comes in time, work today to change tomorrow
It gets easier, who’s to say that you can’t fly
Every step you take you get, closer to your destination
You can feel it now, don’t you know you're almost there?

Sometimes life can place a stumbling block in your way
But you're gotta keep the faith, bring what's deep inside your heart
to the light
And never give up Don't ever give up on you

Who holds the pieces to complete the puzzle?
The answer that can solve a mystery
The key that can unlock your understanding
It's all inside of you, you have everything you need yeahhhh

Sooooo, keep the dream alive don't let it die
If something deep inside, keeps inspiring you to try don't stop
And never give up, don't ever give up on you
发表评论